hallon- och lakritsglass

De dagar som jag sitter med arbete så begränsas min datortid till just arbete, det är därför det ekar lite tyst här. Vi har aprilväder här, vilket innebär en blandning av sol, snö, regn och blåst. Vi har lagat en underbart god paj med mozzarella och tomat, sedan har vi ätit nyttig glass med smak av hallon och lakrits. Sådan glass som man får äta hur mycket man vill av. Blanda 2,5 dl kokosgrädde med 250 gram frysta hallon och 4 tsk lakritspulver. Mixa allting och toppa med kokosflingor, mums! Och så har jag haft fin tid med mig själv, fixade ögonbryn och fransar på Turkos i går och så har jag tagit mig i väg på ett HIIT Circle-pass i veckan, vilket har resulterat i världens träningsvärk. Blev alldeles förälskad i passet och det kommer att bli perfekt att kombinera med löpningen. För det är sant, jag är igång med löpningen igen och både min fog och mitt knä känns väldigt bra. Det är ett bra andningshål när jag känner att det är så mycket runt omkring mig och nu önskar jag bara att läkaren ska ringa och ge besked på de nya proverna jag lämnade i går. Det känns även bra då jag tror att jag har haft brist på dessa vitaminer under många år och nu kanske jag får ordning på det. Den stora fröken har njutit av att få vara tillbaka på förskolan den här veckan och den minsta är lycklig över lite egentid, men ännu lyckligare när storasyster kommer hem. Så som sagt, jag har en hel hög med inlägg som kommer under dagarna. Njut av våren fina ni!
 

Kommentera här: