den där tvättstugedagen

Det här blev en tvättstugans dag. Vet inte om det var att mannen i går kom upp och hade konstaterat att den där tvättstugan är en katastrof. Eller om det är det där gröna målade golvet, eller den orangea väggen kanske. Eller att det här lilla söta vilddjuret för hur många nätter som helst inte låter oss sova. Efter lite pappa och lite mamma, så däckade hon och jag i en obäddad säng inne på lekrummet. 
Eller så var det för att det i dag rann vatten över halva tvättstugan för att rören i golvet har fel lutning och hade alldeles för mycket skräp. Farfar kom och hjälpte mig att få upp allt skräp så att vattnet rann undan mycket bättre än tidigare (världens bästa). Och då bestämde jag mig att tvättstugan ska renoveras så fort det bara går. Vi har vetat innan vi köpte huset att golvet måste rivas upp för att byta rör och golvbrunn, men vi har tänkt det får vänta till vintern, men nej. Så jag ringde rörmokaren och mannen har kollat fönster. Vi har en väldigt liten tvättstuga och vi kommer att göra en budgetrenovering på den, men ändå så att vi kommer att trivas i den i 10-20 år framöver. 
 
Så från och med i morgon är det all-in på altan och tvättstuga och sista delarna på köket (och jag som hade tänkt riva sovrummet pga det dåliga vädret). Och sedan semester, en väl värd semester. 
1 Jes:

skriven

Tack söta du för din fina kommentar hos mig, den värmde gott!

Vilka härliga bilder! Lycka till med tvättstugan!

Kram Jes

Kommentera här: