spring i benen på en liten

Stora fröken har sista gångerna velat följa med ut och springa när jag ska träna. En gång fick hon åka i löparvagnen för att springa sista biten hem och i dag tog mannen med sig barnen ut för en promenad och en liten springtur när jag skulle träna mitt pass. När de mötte upp mig tränade de lagning av vatten (hon har sett hur det går till på tävlingar) och hon är bara för söt. 
Svettiga och glada löpare! Mitt pass i dag blev 10 km i de fina terrängspåren ovanför oss och efter att ha haft sega ben efter senaste loppet så kände jag mig i dag mycket piggare.
Vi väntar regn i veckan, så vi passade på att grilla och så de här salladerna med god frukt. I dag på sallad, galiamelon, jordgubbar, vattenmelon, avokado, basilika och mynta. Och så lite ananas på det. Vi handlar nästan enbart ekologiskt här hemma och speciellt då frukt och grönsaker. Den ekologiska ananasen är så mycket godare än vanlig (ni måste testa) och i dag testade vi ekologisk galiamelon för första gången, även den mycket godare. Utbudet av ekofrukt varierar från butik till butik, men jag väljer nästan alltid frukt efter vad som finns ekologiskt. Vi äter flera kilo frukt här hemma varje dag och speciellt barnen, och för mig känns det viktigt att de inte är besprutade med massa gifter. 
 
Ett tips till er med lite mindre barn är att mixa jordgubbar, ananas och mynta. Mycket uppskattat av den minsta här hemma och även den stora, men tror att det kan bli ännu godare om man fryser jordgubbarna innan, så att det blir en kall isig smak.

Kommentera här: