junibacken

I Stockholm besökte vi Junibacken. En del saker är bra att besöka innan högsäsong och även om det var i slutet av maj var det mycket folk. Ett tips är att ta med bärsjal om man har med en liten som inte går själv, då man inte får ta med vagnen in, vilket jag förstår. Eftersom jag var själv med barnen i Stockholm så bar jag alltid med mig bärsjalen, så för oss ordnade det sig bra. Junibacken ligger fint ute på Djurgården och man kan se Nordiska muséet och Vasamuséet. Nästa gång vi åker ner ska vi besöka dessa.
Den stora tyckte att det var roligt att leka i de uppbyggda världarna kring många böcker som vi läser. 
Det var svårt att få till några bra bilder, men matsalen var fantastisk. Uppbyggd som en cirkus och med utsikt över vattnet. 
Jag gillade landskapet av Mumintrollet och så ABC-apan som vi läst så mycket om. Musikföreställningarna trollband barnen, men allra bäst gillade jag sagotåget som man fick åka. Det var olika korta sagor från Astrid Lindgren och man åkte genom uppbyggda världar. Helt underbart! Och gillar man böcker har de en stor bokhandeln precis innan man går ut. 

Kommentera här: