en av de sista dagarna i alcudia

Det känns alltid lite vemodigt när man vet att resan snart är slut. Näst sista dagen försökte man suga in allt en extra gång och spara det på minnet. Den här poolen var utanför vårat hotellrum och frukosten. Lugnt och stilla på morgonen.
Vi gick ner till havet, det finaste. Och jag försökte spara känslan av sand och havet till nästa gång vi ses.
Den här dagen var en av de varmaste dagarna. Jag och den minsta gick in till hamnen efter lunch för att besöka några butiker som jag sett innan vi åkte hemåt. Men först åt vi mellanmål i skuggan med havet, stranden och palmerna som utsikt.
Vi mötte sedan upp de andra vid poolerna och den minsta behövde svalka av sig i vattnet för att kunna sova eftermiddagsvila. Den stora somnade även vid matbordet den här dagen, så värmen påverkade dem båda.
På kvällen åkte vi tåget genom Alcudia. Egentligen hade vi tänkt hoppa av vid hamnen och äta en glass och åka hästvagn tillbaka, men vi missade att kliva av så vi fortsatte hela vägen runt.
Vi kramade och vinkade hej då till Toby, Lollo & Bernie.
Och den efterlängtade flätan som den stora pratat om hela veckan.