omställning till vardag

Att dekorera hemma i köket med färska kryddor är så fint. Har försökt få både kryddor som inte är framodlade för kruka och de som ska hålla sig i kruka, men de håller sig maximalt en vecka. Och på köpet brukar vi få otrevliga små flugor. Ändå envisas jag med att köpa färska kryddor ofta då de både är fina och goda till matlagningen.
 
Vi startade upp vardagen här hemma igen i måndags. Tjejerna mjukstartar och är ledig resten av veckan efter lunch i morgon. Den minsta har varit mycket trött på eftermiddagarna och i dag fick hon det största utbrottet någonsin på affären. Det skulle kastas handscannrar och kundkorgar, hon var så arg. De här utbrotten är helt ny för mig, då den stora aldrig visat ens tendenser till sådana utbrott. Och jag börjar känna mig helt hjälplös i att orka handskas med henne och måste snart få hjälp i hur man ska hantera situationerna. Och frågar man på förskolan så är hon så social och glad (skönt måste jag ända säga). Samtidigt dras man med dåligt samvete till den stora då lillasyster kräver mycket uppmärksamhet och stundvis får hon ta många nyp från lillasyster. 
 
Var i väg på massage i går för min höft och det var magiskt vilken skillnad. I dag kunde jag springa 8 km på lunchen med lätta steg utan att känna av höften, den ömmar lite nu i kväll. Men jag behöver gå i väg flera gånger närmsta veckorna för att få bort de stela musklerna. Varvar med yoga och rullskidor. Det är mina andningshål för att hämta nya krafter och någonstans har jag en förhoppning om att kunna springa Lidingöloppet i år.
 
Hösten har börjat och efter att ha gruvat mig över att semestern redan är slut. Känns det mycket bra att vara tillbaka. Vi har haft en riktigt fin sensommardag och hösten här kan vara så fin. 
1 farmor:

skriven

Kan lugna med att hennes pappa var som en solstråle på förskolan, men visade helt andra sidor, när han kom hem därifrån.....
Men han blev ju ganska bra sen han vuxit på sig, eller hur?
Styrkekramar från Farmor

Kommentera här: