påsklov

I onsdags fick tjejerna ett 11 dagar långt påsklov och jag kunde i går bocka för det mesta på jobbet och kan njuta av 10 dagar ledigt. Var velande över om vi skulle vara lediga eller inte, men efter sjukdomar, skador och andra saker så kände jag att lite ledighet behövs. Vi väntar lite på vattkoppor som går, förra omgången klarade sig båda, men det känns som att vi behöver vara förberedda. 
I går gick tjejerna påskkärring med sin pappa i området.
Det var lyckliga tjejer som visade upp korgen när jag kom hem. 
Det här lilla busfröet fick vi hämta hem från förskolan i onsdags och skjutsa till hälsocentralen då hon inte låter bli såret på hakan. Efter en vecka ser såret värre ut än när det hände. 
Den minsta gör precis som hon vill. Och får man inte det. Så exploderar hela världen.
Orädd och nyfiken på det mesta och alldeles, alldeles underbar.
För hon kan sitta i famnen och bara mysa, kramas, pussas och skratta.
Och i dag: jag gör som jag vill, tar pulkan, går mitt i vägen och går hemifrån, vänder mig om och vinkar lite.
Innan regnet och snön kom hann vi äta farmors goda lunch utomhus. Och i dag kände jag att det här är något som vi måste fundera vidare på. Stå ute och laga mat fina vårdagar. 

Kommentera här: